Reklama Współpraca Forum Sitemap
Szukaj: Dodaj wyszukiwarkę do FireFoxa!
Dodaj do ulubionych ustaw jako startową  
Polecamy: Sprzęt do siłowni Wyposażenie siłowni Odżywki i suplementy  
Kulturystyka - Trening - Trening na masę
strona główna FORUM słownik Praca Sprzęt do siłowni
Odchudzanie kulturystyka - trening

Kulturystyka - Artykuły
Kulturystyka jest dyscypliną sportu zawodowego lub amatorskiego. Kulturystyka polega na wypracowaniu pięknej, muskularnej sylwetki poprzez odpowiednie ćwiczenia siłowe i dobrze ułożoną dietę oraz wspomaganie. Kulturystyka stała się dyscypliną sportową pod koniec 40. lat dzięki braciom Weider (w 1946 założyli IFBB). Prekursorem kulturystyki nowoczesnej jest niemiecki siłacz Eugen Sandow. Najważniejszymi i najbardziej prestiżowymi zawodami kulturystycznymi są: Mr. Olympia, Mister Universe, Arnold Classic, Mister World, Mister International, Night of Champions, Ironman Pro Invitational

Trening na masę
Trening na rzeźbę
Trening na siłę
Trening na wolnych ciężarach
Trening poranny
Rodzaje ćwiczeń
Typy ćwiczeń
Zasady treningowe Weidera
Trening piramidalny


 
Trening na masę  
Chcąc nabrać więcej masy mięśniowej kulturyści stosują inną dietę niż podczas redukcji tkanki tłuszczowej. Dążąc do zwiększenia swojej wagi i swoich obwodów należy dostarczać organizmowi dużą nadwyżkę kalorii.

W cyklu na masę intensywność naszego treningu jest średnia. Ćwiczymy z obciążeniami na poziomie 70-85% maksymalnego pojedynczego powtórzenia. W każdej serii wykonujemy od 8 do 12 powtórzeń. Jedno ćwiczenie powinno zawierać w sobie od 3 do 5 serii. Chcąc się zmasować powinniśmy wykonywać więcej ćwiczeń na poszczególne grupy mięśniowe, a tym samym zwiększać objętość pracy treningowej. Między seriami odpoczynek nie powinien być krótszy niż jedna minuta i dłuższy niż dwie.


Masa bez grama tłuszczyku?
Chcąc zredukować do minimum wzrost poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie powinniśmy na końcu treningu dodać ćwiczenia aerobowe trwające ok 30-40 minut. Do zwiększenia masy ciała niezbędna jest ścisła dieta. Należy zachowywać odpowiednie proporcje spożywanego białka do węglowodanów i tłuszczy. Dieta musi być wysokokaloryczna. Musimy dostarczać 400-500 kcal więcej niż wynosi nasze zapotrzebowanie. W tym cyklu starajmy się ćwiczyć na wolnych ciężarach.

Proporcje składników odżywczych:
Białko - 25%
Węglowodany - 60%
Tłuszcz- 15%


Bardzo pomocne w celu budowania masy mięśniowej są następujące odżywki:
1. Odżywki węglowodanowe np. CARB BIOGENIX
2. Odżywki węglowodanowo - białkowe (gainery) np. TREC MASS XXL
3. Kreatyny / Staki kreatynowe np. UNIVERSAL ANIMAL PUMP
4. Aminokwasy rozgałęzione BCAA np. PREMIUM NUTRITION BCAA AKG
5. HMB np. OLIMP HMB MEGA CAPS
6. Boostery NO2 np. BSN NITRIX

Uwaga: Należy unikać węglowodanów przetworzonych, takich jak chleb biały, płatki kukurydziane, słodycze, napoje słodzone.


Tematy powiązane:
1. Nadwyżka kaloryczna, a masa
2. Sekrety masy
3. Trening na wolnych ciężarach
 
  Dyscypliny sportowe

Fitness

Strongman

Kick-boxing

UFC

Futbol amerykański

Piłka nożna

Pływanie

Skoki narciarskie
  Pozostałe serwisy

Gastronomia

Suplementacja

Sklepy sportowe

Medycyna sportowa

Plotki sportowe

Turystyka
  Polecane

Urlop, wczasy, wakacje

Odżywki i suplementy

Atlasy treningowe

Podstawy kulturystyki
Plany treningowe
Suplementacja
Zagłosuj
(c) 2009 magicsport.pl - kopiowanie dozwolone jedynie po uzyskaniu zgody zarz�du magicsport.pl - prawa autorskie
Strony Internetowe
Cenimy Twoją Prywatność